Re: Första SM

StefanDiös pyas@…et.se
Ons. 9 april 2003 19.31.44 +0100

>Vet ni vem den första svenska mästaren i vårt spel är?
>Stefan Diös? Nej nej nej, han var inte ju inte ens född
>när nummer 10/1955 av tidskriften Nötknäpparen kom ut.

Underbar rapport, Per!!!!! Jag blir alldeles varm och lycklig i själ och
hjärta över att på detta sätt ha fråntagits min heder. Nä, jag började inte
ens prenumerera på Nötknäpparen förrän 1968 när jag var åtta år. Det är den
bästa tidskrift som har utgivits i Sverige, alla kategorier. När den lades
ner blev det stor sorg i världen (nåja, de sista årgångarna efter Gösta
Knutssons och Olle Cronsjös frånfällen höll inte samma klass). Läsarna
erbjöds att köpa in gamla årgångar till vrakpriser för att lagren skulle
tömmas, men jag var inte tillräckligt snabb för att få något. Detta har jag
ångrat många gånger, inte minst nu!

Du har alltså talat med Verner. Vilken grej. Fantastiskt. Jag får rysningar
i ryggraden.

Kommer han till SM? Bor han kvar i Osbruk? Och som en riktig kuggfråga, vad
är postadressorten till Osbruk i dag?