SV: Resultat GBG Open 2003

Nils Berner nibe06@…banken.se
Mån. 14 april 2003 17.02.23 +0100

Tack Lisa, för att du hjälper till att lätta det tryck Henrik satte på Stefan, Birgitta och mig. För att bidra till denna totalt meningslösa spekulationsvåg som sveper över scrabble-Sverige, vill jag
kasta fram ett namn som har alldeles för låg ranking för sin kapacitet: Håkan Andersson.

/Nils

                    "Blohm, Lisa"
                    <Information om listan        To:     Henrik Fröjmark <Information om listan>,
                    icin.se>                     <Information om listan>
                    Sent by:                     cc:
                    Information om listan        Subject:     SV: Resultat GBG Open 2003
                    ling.uu.se

                    2003-04-14 15:42

Henrik Fröjmark skrev:
> SM-guldet kommer att hamna hos någon av Birgitta Ländin, Nils Berner och Stefan Diös. > (så ja, nu har jag satt lite ytterligare press på dem)
     Skönt, så slapp jag själv påpeka att inte heller jag har något med årets medaljstrid att göra. Den där behövliga "uppryckningen från Fez" som Björn påpekade behövdes känns inte så nära
     förestående. Möjligen ska jag pröva att följa med Henrik ut och festa kvällen före, det kanske är det som krävs för att uppnå nån sorts koncentration.

     Jag skulle definitivt tillföra Björn till kandidaterna och Johan R efter de uppenbarligen starka insatserna under våren (själv har jag inte spelat de turneringarna), men lutar åt att det för
     första gången är dags för en tidigare mästare, nämligen Stefan, att lyckas på nytt.

     Jag kan tillägga att jag inte tror på David som vinnare i sitt första SM. Visserligen lär många sajtspelare lyckas bra, men nog tror jag att det krävs åtminstone någon tidigare tävling i kroppen
     för att nå ända fram.