Re: Inläggsom jag gärna vill slippa se...

StefanDiös pyas@…et.se
Ons. 30 april 2003 20.44.54 +0100

Johan Rönnblom skrev:

>  Andas ni luft? Äter ni människor? Har ni
>röntgensyn eller andra märkliga specialförmågor?

och då förstår ni genast att han också är en mysko typ!

Allvarligt talat hoppas jag att det inte blåser upp nån sorts "konflikt"
mellan olika spelarkategorier annat än som vänskapliga gliringar. Och i all
uppriktighet ser jag inte heller någon risk för det. Jag har lärt känna
folk som spelar på nätet, folk som spelar live och folk som spelar båda
delar. Med få undantag har alla varit trevliga, vänliga och mycket ofta
humoristiskt lagda. Några skulle säkert kunna identifieras som åtminstone
"halvmysko" om man nu har lust med det, men det är i så fall ingen
förolämpning utan på sin höjd just en vänskaplig gliring; ofta avgiven med
all respekt och alltid med glimten i ögat. (Skämtsamma gliringar har jag
sett och hört flera av, det ska medges. Men man hoppas ju att ingen ska
misstolka dem, för de är bara tänkta att ytterligare stärka känslan av
samhörighet och av att vi alla i grund och botten är här för att ha roligt
tillsammans.)

Jag är alldeles oerhört glad över att så många spelare kommer till årets
SM, både erfarna och nytillkomna, både "nätvana" och "bordsvana". Jag vet
att många nya har varit nervösa för att anmäla sig, kanske av rädsla för
att inte kunna hantera de nya rutinerna eller att vara "för dåliga". Det är
just såna argument som jag inte vill höra. Tvärtom är det viktigt att vi
kan träffas, spela och ha roligt även om inte alla kan aspirera på
SM-titeln. Ju mer vi hjälps åt så att alla känner sig som hemma, desto
trevligare får vi. Er som av olika anledningar inte kommer till SM hoppas
jag att i stället få träffa vid framtida träningar och tävlingar -  varför
inte online!