SM

Joakim Spångberg aniara@….se
Fre. 15 augusti 2003 21.56.01 +0100

Att beränsa antalet startande/nykomlingar tycker inte jag är rätt
väg att gå.  Hade jag i våras fått ett 'tack för visat intresse,
men...'-svar i våras kan jag med största sannolikhet säga att
jag inte gjort ett andra försök.

Mitt förslag är:
Fri anmälan. De, låt oss säga femtio, högst rankade spelarna seedas
Dessa femtio och övriga spelare spelar i varsin grupp i fyra ronder.
Efter fyra ronder så utökas den seedade gruppen med de, låt oss säga
tjugo, bäst placerade oseedade spelarna och tävligen fortsätter i
resterna ronder med dessa två grupper åtskiljda.

Denna modell borde garantera en värdig mästare utan varken kräva ett
utökat antal ronder eller begränsa antalet deltagare.

Ett praktiskt tak för antalet spelare finns naturligtvis beroende på
lokal och antalet frivilliga arrangörer, men med god planering och
offervilja (vilket bevisligen finns) borde ett såndant tak vara
högt.

mvh
Joakim Spångberg

Information om listan