SM

Björn Söderström knipslug@…il.com
Sön. 17 augusti 2003 14.07.00 +0100

Jag gillar idén med kval till SM. Det ger hela arrangemanget lite mer pondus
om det inte bara går att glida in och vara med. Å andra sidan vet jag av
egen erfarenhet att de spelare som är lagom intresserade och inte besatta
(som undertecknad) föredrar att bara spela nån tävling per år, förslagsvis
SM, då man får chansen att stifta bekantskap med de man lärt känna på nätet
eller bara umgås som vi alltid gör på tävlingar. Att stänga ute dessa
spelare vore nog att såga av grenen man sitter på. Så vad göra om
deltagarantalet börjar nå gränsen för vad som är möjligt att hantera på en
helg? Ett alternativ är att ha två divisioner som spelar i samma lokal, men
med två separata tävlingsledare och datasystem. Om man till exempel får tag
i en stor matsal, kan man så att säga ha två parallella tävlingar i samma
lokal. På så sätt kan alla träffas, alla kan spela och vi behöver bara ordna
en lokal vid ett tillfälle. Dessutom blir slutsegraren mer rättvis än om
alla deltagare ingår i samma serie.

Björn Söderström

>From: "Benkt Steentoft" <Information om listan>
>To: Joakim Spångberg <Information om listan>,   <Information om listan>
>Subject: Re: SM
>Date: Sat, 16 Aug 2003 19:20:48 +0200
>
>hej alla ...
>
>Att ha gränser behövs ibland, men är inte bra.
>Då är det bättre att dela upp sverige i tex. 4 - 6 zoner och köra kval. I
>kvalen får hur många som helst vara med. Men de 7 bästa i varje kval + 4:a
>bästa från förgående år spelar finalhelgen.
>
>Att ha "först till kvarn" är ett dumt system som snarare skrämmer iväg nya
> [...]

STOP MORE SPAM with the new MSN 8 and get 2 months FREE*