SM-tankar av flera

PerStarbäck starback@…uu.se
Tis. 26 augusti 2003 15.23.37 +0100

Mina åsikter om diverse synpunkter som framkommit i denna debatt:

* Det är roligt att ha ett stort SM där "alla" är med och man träffar
  och spelar mot folk från hela landet.

* Att hitta tredagarshelger tror jag är svårt, men vi borde spela ett
  par ronder redan på fredag kväll. Varje extra rond innebär stor
  skillnad på hur många spelare man kan ha med med samma grad av
  rättvisa. Med bara ett par ronder till kan vi lugnt ta emot
  betydligt fler än vi var i år.

* Om final: Ett argument som har anförts för direkt final (som bäst av
  tre) är av massmediala skäl. Så har jag också tänkt förr, men det
  tycker jag inte håller. Massmedia har alltid struntat i våra finaler
  ändå. Vid det laget har dom redan tagit sina bilder och dragit.

* Plats. Henrik skrev:
      > En diskussion som också bör föras är kanske om SM alltid skall
      > spelas i Stockholm. [...]
      > SM till Uppsala 2004!
  Inga problem, om du ordnar det så! Jag tycker att SM kan hållas
  varhelst det finns arrangörer, lokaler, osv. Tidigare år har det
  sagts både att Stockholm är bra av massmediala skäl och att
  Stockholm är dåligt av massmediala skäl. Oavsett vilket tycker jag
  vi kan strunta i dessa skäl nu. (Första SM hölls för övrigt i Uppsala.)

Information om listan