SV: SV: SM-tankar av Gamblingman

Göran Hestner goran.hestner@…mn-net.com
Tis. 19 augusti 2003 00.35.22 +0100

Om vi nu antar att vi har två klasser där de t ex tio bästa B-placerade
fortsätter i A-klassen - hur skulle övergången då se ut? Tar de
B-klasspoängen med sig till A och hur skall t ex fem b-klasssegrar i så
fall värderas i förhållande till t ex fyra A-klassegrar?
Vad har A-klassarna att spela för innan de tio b-klassarna ansluter?
För att inte a-matcherna innan de anslutande b-klassarna tillkommer så
måste de ju vara värda något och ha ett syfte. Alltså måste
värderningsproblematiken lösas, om det inte arrangeras så att B-SM
inleds dagen innan det riktiga SM går av stapeln de två påföljande
dagarna.

Apropå Lisas tanke med tre speldagar så kanske detta kan vara ett
alternativ.
Möjligen så skulle det kunna arrangeras på följande vis:
Dag ett: Kvaltävling för orankade nykomlingar samt lågrankade.
Dag två och tre: A-SM och ett B-SM parallellt? De som inte kvalificerade
sig till A-SM kan om de vill ändå delta i ett B-SM som skulle kunna vid
en bra placering leda till en plats i nästa års A-SM.

M v h

/Göran Hestner

Ps. Ok, David och Björn möttes alltså under SM i år - det var bra tycker
jag, men monradsystemet garanterade väl ändå inte detta?

Kungsholmen,
> som har en jättelokal fylld med spelbord. Det kan vara möjligt att
hyra
> den inför SM, men jag ska kolla priser och förutsättningar.
>
> /Erika

Information om listan