Re: Höstserien 2003 - segraren klar m.m

Jannike jannike@…dsposten.se
Tors. 4 december 2003 23.02.00 +0100

Och jag är den enda i hela serien som inte har rullat i en enda match! Är inte det också värt ett pris? Jaså... nähä... ;-)

Jannike, nån ska ju vara sist också...

PS Hila mycket grattis till Lisa! DS

  På hemsidan http://www.pcp.no-ip.biz/div/nisse/stopet/index.htm har ni nu en serietabell som visserligen fortfarande inte är helt färdigspelad, men där medaljörerna nu ändå kan utropas. Det blev Lisa Blohm som genom en helt fenomenal slutspurt med jag vet inte hur många raka segrar tog sig upp på samma poäng som Victoria Gejrot. Deras inbördes möte blev direkt avgörande och eftersom Lisa vann hamnar hon före Victoria på inbördes möte.

  Lisa hade före denna batalj samma kväll även vunnit en mycket knapp rysarmatch mot Lennart Lundquist, samt slagit Birgitta relativt knappt efter två rullningar. Tyvärr har protokollen i dessa matcher förkommit, men de resultat som står ska vara någorlunda riktiga och bygger på Lisas minnesbilder. Det är i alla fall helt klarlagt att hon vann! :-)

  Med tanke på ovanstående kan det finnas fler protokoll som jag missat. Det var också en tidigare match som jag ska ha missat. Alla uppmanas att kolla igenom resultaten och kontakta mig samt sin motspelare om några matcher saknas.

  Det torde väl inte finnas någon som efter detta och de tre segrarna i DAZUMAL, IN och KONSONTANT-cupen tvekar att utnämna Lisa till höstens scrabblespelare nr 1 i Sverige!

  På tredje plats hamnar Nils Berner som efter en lite tveksam början spelat stabilt.

  Undertecknad hade själv flera fingrar med i avgörandet då jag denna näst sista spelkväll mötte och slog både Nils och Victoria. Det skall i rättvisans namn nämnas att jag särskilt i matchen mot Victoria hade otroligt mycket bättre brickor, det var nästan spel mot ett mål. Jag kan därmed sola mig i glansen av att ha slagit samtliga medaljörer, och det ganska klart dessutom :-) Tyvärr gjorde jag några plattmatcher som gjorde att jag inte kunde kriga i den riktiga toppen.

  Rullningstävlingen är inte avgjord. Håkan Andersson har en match kvar att spela och skulle om han lyckas lägga tre rullningar hamna på samma antal (16) som jag och Claes Gejrot. Vid lika antal rullningar gäller bäst totalpoäng på rullningarna och där är det jag som har en liten fördel mot Claes G (1145-1114). Det kändes oerhört skönt att i min sista match där jag var pressad att få till en rullning få börja med SNLOFR? på brickstället och dessutom sitta förhand efter att Hans Albinsson som vunnit lottdragningen överlåtit den till mig.

  Bäste nybörjare kommer Rasmus Möllby att bli som nu är ointagliga 3 poäng före Ausa Jonsson i tabellen.

  Jag kommer att finnas på plats nästa onsdag också och hoppas att så många som möjligt av de återstående matcherna blir spelade då. Även om de flesta priserna är klara är det ju roligare ju mer komplett tabellen blir!

  /Henrik