Från:  Mårten   Björkman  <Information om listan>
Datum: Sun, 7 Dec 2003 09:38:06 -0800 (PST)
Ämne: Östgötamästerskapen 2003

Östgötamäskerskapen spelades idag. Tyvärr dök bara sex av elva anmälda upp. Samtliga deltagare
spelade en match var mot varje annan deltagare. Efter de fem matcherna hade Mårten Björkman,
Mikael Pöllänen och Björn Borg alla fyra vinster och en förlust (Mikael slog Mårten, Mårten slog
Björn och Björn slog Mikael), segrare blev Mårten Björkman på poängskillnad (+470), tvåa Mikael
Pöllänen (+158) och trea Björn (+42). Spänningen var hög inför sista omgången där seger för Emma i
matchen mellan Emma och Björn hade gjort Mikael Pöllänen till etta (inbördes möte mot Mårten) och
Emma till trea (inbördes möte mot Björn), men Björn slog Emma och Mikael tappade första platsen
p.g.a sin förlust 300-302 mot Björn i omgång fyra (enligt Mikael på grund av ren klantighet).

Hela tabellen:

Mårten Björkman  4-0-1  3 +470
Mikael Pöllänen  4-0-1  3 +158
Björn Borg  4-0-1 3 42
Emma Ivarson         2-0-3 2 -243
Kristofer Hedman 1-0-4 0 -42
Markus Krona  0-0-5 0 -385

Rullningar:

6st: Mårten Björkman (INROTAD, NEjRÖST, BARNDOm, PAJaSERI, MEANDER, RAkITIS)
3st: Emma Ivarson (RiNGARE, REDNINg, LeMONAD)
1st: Mikael Pöllänen (mAKULERA), Markus Krona (STÄDaRE), Björn Borg (STATARE)

Alla resultat:
Omgång 1
Mårten Björkman – Markus Krona 435 - 234
Emma Ivarson – Mikael Pöllänen 309 - 386
Kristofer Hedman – Björn Borg 316 - 346

Omgång 2
Mårten Björkman – Mikael Pöllänen 318 - 356
Emma Ivarson – Kristofer Hedman 366 - 348
Björn Borg – Markus Krona 365 - 262

Omgång 3
Mårten Björkman – Björn Borg 408 - 273
Emma Ivarson – Markus Krona 415 - 405
Kristofer Hedman – Mikael Pöllänen 300 - 305

Omgång 4
Mårten Björkman – Emma Ivarson 444 - 292
Kristofer Hedman – Markus Krona 366 - 335
Björn Borg – Mikael Pöllänen 302 - 300

Omgång 5
Mårten Björkman – Kristofer Hedman 348 - 328
Emma Ivarson – Björn Borg 354 - 396
Mikael Pöllänen – Markus Krona 363 - 323