top

blaenda at excite.com blaenda@…e.com
Tis. 9 december 2003 06.09.39 +0100

Eftersom jag hade svårt att tro att det var kontroversiellt har jag inte brytt mej om att kommentera Top 12-idén.

Kul idé, och jag tror att vid en eftertanke så förstår nog de flesta, högt eller lågt rankade, att det inte handlar om nån förmätenhet utan en praktisk lösning på problemet att alla inte alltid kan möta alla i alla tävlingar. Liknande principer tillämpas i de flesta sport- och spelsammanhang världen över. Och som sagt, har också tidigare tillämpats i Scrabble-Sverige vad gäller de lägst rankade.

Så jag kommer förmodligen, åtminstone om tävlingen blir i Stockholm. Eller i Valla i Sörmland.

birgitta

Join Excite! - http://www.excite.com
The most personalized portal on the Web!

Information om listan