Nytävling?!- Scrabble top 12

JohanRönnblom jrblom@…almers.se
Tis. 9 december 2003 13.57.47 +0100

Hej!

Jag tycker att det vore en bra idé att ha en tävling om året för de högst
rankade - men inte fler (om vi inte växer jättemycket mer och antalet
tävlingar totalt fördubblas eller så).

Angående publikfrågan så behövs det väl ingen publik, det har vi väl inte på
andra tävlingar?

Angående anmälning så tycker jag att det måste vara ratingen t ex 1 månad
innan tävlingen som gäller, så att man kan planera. Under de
förutsättningarna ser jag dock inget problem med att ha reserver som i mån
av möjlighet kan hoppa in om folk försvinner i sista stund, precis som vi
gör i andra tävlingar.

Angående SM så tycker jag verkligen inte att vi ska ha ett "slutet" SM. Det
tror jag inte någon annan har föreslagit heller! Dock skulle jag gärna se
en tävling för högt rankade innan SM, så att vi efter detta SM kan fundera
på om vi vill ha någon typ av klassindelning nästa år. Det tycker jag inte
kan uteslutas om deltagarantalet ligger kring 70 eller ännu högre. Däremot
tycker jag att SM bör vara öppet för vem som helst att delta i, så länge
detta är praktiskt möjligt att arrangera. Helst bör det enligt min mening
också vara möjligt för vem som helst att vinna turneringen, men om det är
möjligt att hitta på ett spelsystem som uppfyller detta vet jag inte.

Eftersom jag nu fortfarande ligger trea trots (eller kanske tack vare..) att
jag inte lyckats spela en enda turnering sedan SM, så får jag väl meddela
mitt intresse att delta i en topp-12-turnering, men varna lite för att jag
är osäker på om jag kommer att kunna vara med. Det kan jag dock
förhoppningsvis meddela i god tid innan denna gång. Hade tänkt vara med i
Vokalpokalen men det gick helt enkelt inte.

--
  /Johan Rönnblom

Information om listan