Stockholmare, upp till kamp mot Linköping!

Lisa Blohm blohmlisa@…o.se
Tors. 18 december 2003 16.56.47 +0100

De livaktiga spelarna i Linköping har kommit med en idé som jag tycker låter väldigt rolig och påmminer en del om Jonas häromdagen. Utrustade med matchtröjor (!) är de beredda att pallra sig till Stockholm och Stopet någon spelkväll ibland för en stadskamp. Även uppsalaiterna är utmanade.

Linköpingsbornas tanke är att fyrmannalag möter varandra och att alla möter alla under kvällen, det vill säga 16 matcher totalt. Så nu måste vi skrapa ihop ett Stockholmslag på fyra personer. Om anstormningen av intresserade blir väldigt stor får vi väl hitta på nåt sätt att plocka ut de fyra och så kan vi ju alternera lite i laguppställningen om det blir flera speltillfällen.

Jag hoppas verkligen att även Uppsalaborna tackar ja till utmaningen från Linköping och förhoppningsvis även från oss. På sikt kan det här nog utvecklas till en mellansvensk serie, där kanske orter med många spelare som Stockholm får flera lokala lag som exempelvis Lag Skarpnäck (redan nu sju potentiella spelare om jag räknat rätt) eller varför inte en rikstäckande lagtävling över en helg?

Utser mig själv till lagledare i ett övergångsskede och inväntar med spänning fler intresserade.
Lisa

Höstrusk och grå moln - köp en resa till solen på Yahoo! Resor