-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Lars Ivansson [mailto:Information om listan]
Skickat: den 30 december 2003 10:03
Till: Jannike
Kopia: Ausa Jonsson; Information om listan
Ämne: Re: Rullningar i Gillet Cup III

Ingen av de två händerna som Ausa satt med gick att passa in på
brädet. Problemet var att E måste stå som fjärde bokstav. Handen:

AAEST??

Innehåller de 18 rullningarna:
ANAPEST
ASÄTARE
BELASTA
ENSTAKA
FASTAGE
FASTARE
GASTERA
HANSEAT
KASTARE
LASTARE
SALTARE
SAUTERA
SEPARAT
SMETANA
STAKARE
STATARE
STATERA
VETSAGA

som synes har ingen av dem ett E på fjärde positionen.

Den andra handen var:

AAESG??

Den innehåller de 13 rullningarna:
ASBAGGE
ASSEGAJ
AVSEGLA
DAGRESA
FASTAGE
GASTERA
GENSAGA
GLASERA
LASAGNE
LEDSAGA
MASSAGE
PASSAGE
VETSAGA

Av dessa har endast ASSEGAJ ett E på fjärde positionen men passar
inte då det först S:et bildar ordet SS som brädet såg ut.

/ Lars

On Tue, 30 Dec 2003, Jannike wrote:

> Hur gick det förresten med ditt natt-knåp, Ausa?
> Fick du ut nån rullning av det?

Information om listan