Fwd: Re: Spelinfo

Nils Eriksson nilseriksson@…il.com
Fre Mars 21 17:55:54 CET 2003

Nils B skrev:

>Kan inte du, Nils E, bygga ut din sajt, så har vi säkert
>1000 aktiva i varje disciplin i ett litet nafs(-k)?

Jag har högt flygande planer. Den senaste tiden har det inte skett så mycket
synliga förändringar i spelet. "Han har nog äntligen vilat sig en stund"
kanske ni tänker, men jag har faktiskt jobbat på precis som vanligt.
Förändringarna jag gjort ligger mer på ett strukturellt plan. Jag har
separerat den Scrabble-specifika koden från den grundläggande plattformen.
Nu består koden av 90% spelplattform + 10% Scrabble-specifik kod. Detta gör
att jag inte behöver göra alls lika mycket jobb för att implementera något
annat brädspel, vilket som helst.

Men det går inte att driva projektet vidare samtidigt som jag jobbar 40
timmar per vecka på annat håll. Jag skulle egentligen vilja jobba heltid med
spelsajtprojektet, men då behövs finansiell uppbackning av nån som ser en
lönsamhet i projektet. På den fronten börjar det nu hända saker när sajten
växt sig större, så vi får se vad som händer.

Nils Eriksson
e-post: Information om listan
web:    http://nils.hemmet.chalmers.se

Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/