  From: henrik jonés
  Sent: Thursday, November 20, 2003 10:12 AM
  Subject: Höstserien - information till alla deltagare

  Hej allihop.

  Anledningen till att jag uteblev från gårdagskvällens spel på Stopet utan att lämna något meddelande var att jag på eftermiddagen fick besked om att min far några timmar tidigare drabbats av vad som antagligen var en stor hjärtinfarkt och förmodligen avlidit omedelbart. Han befann sig på sin bridgeklubb när det hände och en ambulans var på plats mycket snabbt, men de lyckades aldrig få igång hans hjärta igen. Istället för en trevlig spelkväll fick Erika och jag sätta oss i min bil och åka ner till Norrköping och lasarettets akutmottagning dit han hade förts.

  Naturligtvis är allting väldigt uppochner nu och som många av er säkert själva varit med om så måste Erika och jag sätta igång med alla praktiska frågor runt begravning och liknande. Jag tror och hoppas ändå att jag ska orka med att fixa den återstående löpande resultatredovisningen och även spela mina återstående matcher vid något av de sista speltillfällena. Eftersom pappa själv under sitt sista år var en ivrig scrabblespelare på nätet (under signaturen Klas) och just hade börjat spela IRL i Linköping, känns det på något vis ganska lämpligt.

  Jag vill tacka Claes G för resultatredovisningen och hoppas att han eller någon annan fixar samma sak om jag inte orkar eller kan infinna mig vid alla de tre återstående speltillfällena.

  /Henrik