Konstiga bokstäver

Gunilla Jarfelt gunillajarfelt@…il.com
Ons. 3 september 2003 14.18.47 +0100

(Jag försökte skicka detta redan igår, men måste ha gjort något fel, för det
nådde nog inte fram).

Jag har problem med vissa av meddelandena som kommer med skrabbellistan.
Vissa mejl är förvrängda vad gäller Å, Ä, och Ö. Exempelvis kan det se ut så
här:

"Det verkar som om Nils huvudserver har drabbats av n=E5got allvarligt =

haveri. Har i experimentsyfte f=F6rs=F6kt g=E5 in p=E5 flera andra hemsidor=
p=E5 =

CSBNET,  men f=E5r connection timed out p=E5 samtliga. Vet n=E5gon vad som =
h=E4nt =

och n=E4r de tror sig om att kunna f=E5 ig=E5ng f=F6rbindelsen igen? ="

d v s 'å' blir '=E5', 'ä' blir '=E4' och 'ö' blir '=F6'.

Detta gör att texten blir mycket svårläst, och jag måste erkänna att jag
hoppar över sådana mejl, om de inte är mycket korta.

Finns det någon som vet om det går att göra något åt det?

Undrar
Gunilla/guggee

Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/

Information om listan