-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Information om listan
[mailto:Information om listan] För Björn Söderström
Skickat: den 12 september 2003 00:50
Till: Information om listan; Information om listan
Kopia: Information om listan
Ämne: Re: Höstserien 2003 - resultat onsdag 10 september

Jag hade ingen aning om att det var seriematch när jag mötte Hasse. Tur
att det gick bra då. :)

>From: henrik jonés
>CC: Henrik Jonés
>Subject: Höstserien 2003 - resultat onsdag 10 september
>Date: Thu, 11 Sep 2003 00:19:37 +0200
>
>Den första tävlingskvällen fick en speciell inramning med knivdådet mot
Anna Lindh och Sveriges vinst i EM-kvalet. Säkert är det fler än jag som
har lite blandade känslor just nu. Men det blev ändå en trevlig premiär.
Till att börja med hade vi brist på klockor (endast en) sedan det visat
sig att det var slut på schackklockor hos Tradition. Nils B fann
emellertid på råd: Vi kvistade över till schacksalongerna och fick låna
tre stycken! Vi kan nog inte räkna med att det går varje gång - det
beror säkert på hur många som spelar där en viss onsdag och kanske också
vem som sköter ruljangsen. Men just ikväll var det en bra lösning.

>Ett tiotal matcher spelades denna startkväll: Jag rapporterar dem här
rakt upp och ner. Imorron prövar jag att skicka ut den excelfil jag
tänkt använda för resultatredovisningen (den är på jobbet just nu) till
listan.

>Björn Söderström - Hans Albinsson 363-267 (Björn: BRuKARE, 78 poäng)
>Margareta Bylund-Andersson - Tine Norling 278-367
>Elisabet Bruzelius - Claes Gejrot 239-432 (Claes: *FESTARE, *LIsTARe)
(ajabaja Classe! :-) )
> [...]
>Henrik Jonés - Tine Norling 366-277 (Henrik: StANDAR)
>Nils Berner - Birgitta Ländin 362-345 (en 67:a på Birgitta, var det en
rullning???)
>Tine Norling - Hans Albinsson 281-287
>Sahra Rydh - Margareta Bylund-Andersson 334-231
>Henrik Jonés - Robert Svenander 451-193 (Henrik: HaLSTER, OToLKAD)
>Elisabeth Bruzelius - Margareta Bylund-Andersson 328-256
>Elisabeth Bruzelius - Nils Berner 273-276
>
>- har jag missat nån match? maila mig kvickt som 17 i så fall!
>
>Komplettera nu gärna denna magra resultatredovisning med egna referat
från era matcher! Det kommer garanterat att höja temperaturen i
turneringen ännu mer :-)

>/Henrik

>Information om listan

  _____