Utan titel

Gunilla Jarfelt gunillajarfelt@…il.com
Mån. 15 september 2003 16.21.04 +0100

Utdrag från Diös-es mail:

"...Detta är ju trevligt. Men det mest anmärkningsvärda i mina ögon är att
den
svenska namnfrågan är korrekt behandlad. Det står "alfapet, eller scrabble
som även vi i Sverige säger numera". Ett typiskt steg i rätt riktning och
ett glädjande exempel på att media, och så småningom kanske även
allmänheten, långsamt börjar inse hur det ligger till. (Jag misstänker att
ett pressmeddelande från Mattels svenska reklambyrå ligger bakom notisen.
Kanske har liknande nyheter publicerats även i andra medier?)"

Inte för att jag vill vara någon glädjedödare, men du har nog alldeles rätt,
Stefan. Jag jobbade några år på en informationsavdelning, och åtskilliga är
de pressmeddelanden som passerat mina fingrar, och som jag sedan hittat
ordagrant i dagspressen.

Men bra är det ju ändå!

Gunilla/guggee

Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/