Stockholm open i november - intresse?

Lisa Blohm blohmlisa@…o.se
Mån. 16 augusti 2004 21.29.00 +0100

Första eller andra helgen i november planerar jag (helst tillsammans med någon medarrangör - någon villig?) att arrangera tvådagarsturneringen Stockholm open. Det troligaste är att det blir en monradturnering i 12 eller 13 ronder med ett tak på minst 32 deltagare och sedvanliga 2x30 i matchtid.

Jag har funderingar på att arrangera tävlingen i Stockholms schacksalonger, som sväljer betydligt fler deltagare än så, och då kanske ha ett tak på 48 deltagare. Men det hänger dels på om salongerna går att boka någon av helgerna (vilket jag inte kan få besked om förrän tidigast om ett par veckor), dels på om det verkligen finns så många som ett 40-tal intresserade spelare. Är det färre, räknar jag med att boka Borgargillet i stället. Det vore därför värdefullt att redan nu få veta på ett ungefär hur många som är seriöst intresserade av att spela en tvådagars Stockholmsturnering i början på november och vilken av helgerna (6-7/11 eller 13-14/11) som passar flest. Är det rentav någon annan turnering på gång någon av helgerna?

Obs, i nuläget vill jag bara höra hur stort intresset är. Regelrätta anmälningar tar jag emot först senare.
Lisa

Höstrusk och grå moln - köp en resa till solen på Yahoo! Resor