From: "Lisa Blohm" <Information om listan>
To: <Information om listan>
Sent: Monday, August 16, 2004 9:29 PM
Subject: Stockholm open i november - intresse?

Första eller andra helgen i november planerar jag (helst tillsammans med
någon medarrangör - någon villig?) att arrangera tvådagarsturneringen
Stockholm open. Det troligaste är att det blir en monradturnering i 12 eller
13 ronder med ett tak på minst 32 deltagare och sedvanliga 2x30 i matchtid.

Jag har funderingar på att arrangera tävlingen i Stockholms schacksalonger,
som sväljer betydligt fler deltagare än så, och då kanske ha ett tak på 48
deltagare. Men det hänger dels på om salongerna går att boka någon av
helgerna (vilket jag inte kan få besked om förrän tidigast om ett par
veckor), dels på om det verkligen finns så många som ett 40-tal intresserade
spelare. Är det färre, räknar jag med att boka Borgargillet i stället. Det
vore därför värdefullt att redan nu få veta på ett ungefär hur många som är
seriöst intresserade av att spela en tvådagars Stockholmsturnering i början
på november och vilken av helgerna (6-7/11 eller 13-14/11) som passar flest.
Är det rentav någon annan turnering på gång någon av helgerna?

Obs, i nuläget vill jag bara höra hur stort intresset är. Regelrätta
anmälningar tar jag emot först senare.
Lisa

Höstrusk och grå moln - köp en resa till solen på Yahoo! Resor

----