CD-ordlistan utan IKLÄ kör vi på.

Niklas Elmefjall niklas.elmefjall@…am.com
Mån. 17 maj 2004 13.06.23 +0100

Ja, det är väl inget snack då. Innan vi motionerat om hur vi ska göra i
framtiden så kör vi på CD-ordlistan och får helt enkelt skita i IKLÄ och
MATTRASA och försöka komma ihåg STORÄNDE, MINGLA och MÅKNING.

Om Johan kunde skicka programmet till Henrik F vore det bra. Om det är ok
för Greger och Peter så får ni gärna ta med era bärbara så vi har en extra
om nu Henrik går med på att ta med sin oxå.

Då har vi rett ut det.

Tack för era svar. Snart dax...

//Elmis

bloomsbury wrote:
> Hej! Ska vi följa förbundets gällande tävlingsregler är det enda
korrekta
> - vilket Per också påpekat tidigare - att använda en ordlista som
> motsvarar cd-SAOL plus tilläggslistan. Det finns inga förbundsbeslut om
> att använda något annat, än så länge. (På TA Cup gjorde vi så och där
gick
> det alltså att lägga UPPPACKAD.)

Jag instämmer. Detta innebär att det inte går att lägga IKLÄ eller
MATTRASA
men däremot MÅKNING och STORÄNDE. Övriga ord som berörs är minst nio
bokstäver och mindre sannolika, även om det är klart att någon skulle
kunna
vilja bygga ut exvis ALLTING med ett ET (det får man inte i så fall).

Problemet är alltså att om vi ska använda någon nyare version, så kan vi
inte använda datorer eftersom dessa inte finns i datorform. Och någon
"hybridvariant" med CD-versionen plus kända ändringar är inte tillåten
enligt gällande regler.

--
  /Johan Rönnblom