SAOL13 - ordregler

Per Starback starback@…uu.se
Tis. 16 maj 2006 14.49.00 +0100

Stefan Diös <Information om listan> skrev:

> inlägg redan har rönt stor och positiv uppmärksamhet där. Inte minst
> från SAOL-redaktionen! De har, vad jag vet, inte skrivit något på
> forumet själva, men Håkan Nord citerar ur en privat brevväxling han
> haft med redaktionen. Och nu citerar jag en bit av det. SAOL säger:

> Ja, kanske har du redan meddelat felen du hittat till redaktionen, men
> annars vet du nu att de tacksamt tar emot dem. Jag tycker i alla fall

Nä, jag har inte kontaktat redaktionen denna gång. Det har knappt gett
någon respons när jag gjort det angående tidigare utgåvor, och om dom
nu redan hade andratryckningen i princip klar var det förmodligen
lönlöst ändå. (Om dom vill öka chansen att få in rättelser så borde
dom för övrigt publicera den mycket önskade informationen om vilka
rättelser dom redan infört eller är på väg att införa. Det skulle öka
motivationen, samt ge nånting tillbaka också.) Det verkar hursomhelst
märkligt indirekt att skriva i ett privat brev till någon annan att
dom var intresserade av vad jag kanske hade åt dom...

Nå, jag skulle ju stänga av den här listan har jag ju sagt, så för att
det ska bli av, men inte bli tvärabrupt om nån vill kommentera detta
det senaste så bestämmer jag nu att jag gör det så snart det gått en
månad utan inlägg, dvs. tidigast 2006-06-16.

Information om listan