SAOL13 - ordregler

Stefan Diös pyas@…et.se
Tis. 16 maj 2006 20.03.59 +0100

Per:

>Nä, jag har inte kontaktat redaktionen denna gång. Det har knappt gett
>någon respons när jag gjort det angående tidigare utgåvor,

Det där tycks ha ändrats lite grann nu. Av allt
att döma är SAOL-redaktionen numera mycket
receptiv när det gäller input från allmänheten,
inte minst Scrabblespelare. Flera gånger har de,
såvitt jag har förstått, tackat bidragsgivare och
förklarat att en stor del av "våra" förslag har
beaktats i den nya upplagan. Och det känns ju glädjande.

(Om dom vill öka chansen att få in rättelser så borde
>dom för övrigt publicera den mycket önskade informationen om vilka
>rättelser dom redan infört eller är på väg att införa. Det skulle öka
>motivationen, samt ge nånting tillbaka också.)

Det kan man förstås hålla med om, särskilt om de
officiellt inbjuder till felfinnande (vilket
knappast skedde här). Men så mycket har de
tydligen inte haft tid/möjlighet/intresse/ork att satsa på saken.

>  Det verkar hursomhelst
>märkligt indirekt att skriva i ett privat brev till någon annan att
>dom var intresserade av vad jag kanske hade åt dom...

Tja, men via förbundsforumet, som var deras
källa, har de ändå ingen direkt möjlighet att få
kontakt med dig. Klart att det fanns andra sätt
att leta rätt på dig om de verkligen ville lägga
ner den mödan, men jag tror att detta mer var
menat som en allmän uppmuntran (även om ditt namn
nämndes som exempel). Jag tyckte i alla fall det
var värt att tipsa dig här, eftersom du kanske inte läser det forumet.

(Och då vet du kanske inte heller att du
försvinner från den officiella ratinglistan om du
inte tävlar inom åtta dagar - vilket torde bli
svårt! ;-) Fast om du kommer tillbaka en dag, är
det meningen att din gamla rating ska återanvändas.)

>Nå, jag skulle ju stänga av den här listan har jag ju sagt, så för att
>det ska bli av, men inte bli tvärabrupt om nån vill kommentera detta
>det senaste så bestämmer jag nu att jag gör det så snart det gått en
>månad utan inlägg, dvs. tidigast 2006-06-16.

Låter rimligt. Då får vi se hur länge denna,
länge så hedervärda, ljusspridare fortsätter att flämta på övertid!

S Diös

Information om listan