SV: SM-tankar av Gamblingman

ErikaJonés erika.jones@…al.se
Mån. 18 augusti 2003 15.27.12 +0100

Jag tycker att det vore synd att begränsa deltagarantalet. En häftig sak
med årets SM var just att det var en sån stor scrabblefest.
Kunde man inte spela i två klasser? Beroende på deltagarantal sätter man
en gräns vid rating 1001 eller 1010 ungefär, så att man har ca 50-60 i
A-klassen. B-klassen kan få bli hur stor som helst. Efter första
tävlingsdagen får de tio bästa från B-klassen flytta upp till A, så missar
man inte några stjärnskott. A-klassen kommer då att - med rätta - upplevas
som det "riktiga" SM, med hyfsat rättvisa förutsättningar. Samtidigt får
alla som vill chansen att vara med och spela och möta andra
scrabblenördar. Plus ett incitament att tävla sig upp i ratinglistan till
nästa SM.

Jag har tagit en första kontakt med St Eriks Bridgeklubb på Kungsholmen,
som har en jättelokal fylld med spelbord. Det kan vara möjligt att hyra
den inför SM, men jag ska kolla priser och förutsättningar.

/Erika

Information om listan