SV: __Apropå_Jakko_cup

Mikael Pöllänen mikael.pollanen@…no.com
Tors. 22 januari 2004 16.09.46 +0100

Just så var det ja... :)

Jag var så nöjd med segern i sig att jag tänkte att jag kunde kosta på mig
att bjuda på den rullningen. Claes gick ju ut på den och jag vann ändå med
närmare 40p. Insåg så fort jag godkänt den att jag kanske, för poängkvotens
skull, borde ha synat men då var det för sent. Hade det kunnat ha betydelse
för vem som skulle vinna matchen hade jag synat direkt, även om jag inte var
100%-igt säker på att den inte var godkänd. Jag visste att *REEL inte är
godkänt men att det finns en sådan dans.

...för övrigt ser jag mig som den moraliske vinnaren av Jakko cup. För hela
poängen med tävlingen måste väl ha varit att nedlägga en JAKKO på brädet,
vilket jag gjorde i matchen mot Kristofer Hedman :) Faktum är att jag la den
mest på skoj (hade kunnat utnyttja J:et i sig bättre), men det vände matchen
tack vare de lägen som öppnade upp sig och de nya brickor jag fick, och jag
lyckades till slut gå om tack vare att Kristofer blev sittande med Z.

Till slut vill jag bara gratulera Henrik till turneringssegern. Du spelade
starkt mot mig i sista, avgörande matchen och täppte effektivt till de lägen
jag själv inte sabbade för mig själv... :)

/Mikael Pöllänen (micksmix)

Information om listan